Tuesday 22 November 2011

fakri shaarani - david ngog = perfect match

di wall fb aku sungguh berbeza update nya dengan friends aku yang lain. diorang sibuk bg ucapan tahniah kat harimau muda tu macam la dah menang world cup atau piala asia. di wall fb aku pulak penuh dengan caci maki yang bertapis dan sopan dengan tujuan untuk menegur pemain yang bajet star tapi kepala bana macam fakri shaarani dan izzaq faris ramlan bernasib baik tak main pasal cedera kalau main jugak kena lipat gandakan usaha la aku malam tadi. aku bukan jenis melayu tipikal yang cepat berpuas hati dan mudah memuji.mungkin aku di didik oleh sokernet  untuk jadi pengkritik yang telus dan bukannya pengampu al-pembodek macam utusan malaysia,harian metro,kosmo,berita harian yang berbunga ayat2 manis nya. macam la perlawanan lawan indon semalam malaysia dominate game. 
kita sangka kita harimau tapi kita sebenarnya kucing.
aku tak kisah kalau nak kata orang nak kata aku tak sokong bolasepak malaysia. kata lah apa korang nak. yang aku tau aku sokong team malaysia dari zaman alan harris- mendiang bertalan bickskei-zaman norizan bakar (cikgu jan) - b.sathianathan -k rajagopal. jarak waktu tu ialah 9 tahun aku dah rasa zaman gelap bolasepak malaysia bila di sukan sea 2003 kalah kepada vietnam di separuh akhir 4-3, kalah kepada indonesia di laman sendiri 4-1 di separuh akhir kedua piala tiger 2004 sekarang AFF suzuki cup.kalah kepada indon di separuh akhir aff suzuki cup 2002.dan yang paling diingati ialah kalah kepada vietnam pada penentuan penalti pestabola merdeka 2008 itu lah first time seumur hidup aku pergi ke stadium bukit jalil setelah diajak abang aku.mak-bapak aku masa tu(sekarang pun) mana ada support dan bagi galakan aku dalam bidang bola sepak ni.

dan aku sampai sekarang tak beli satu pun jersi malaysia pasal aku sokong guna sorakan  bukannya pakai baju harimau malaya lepas tu canang satu dunia minat malaysia sekali tanya minat sejak bile ? zaman malaysia menang AFF 2010 paling lama pun bila menang gold medal sea games 2009 . ini satu trend dan aku bukannya pengikut trend.dan aku lebih mementingkan knowledge dari imej. teringin jugak aku tanya poser ni sokong tak negeri kelahiran diorang jawapannya kami tak minat liga malaysia. well, aku dilahirkan untuk membenci poser dan aku sudah sokong team sarawak sejak aku berusia 10 tahun dimana aku mula bermain bola.tapi aku tak megah dengan apa yang aku ada
berbalik kepada topik di atas permainan fakri shaarani sungguh menyerupai david ngog ex liverpool yang sekarang ni bermain di bolton.dengan peluang gol yang banyak tetapi masih gagal menjaringkan gol.itu la persamaan diorang cara meraikan gol,bentuk badan yang kurus, tinggi pun sama 190 cm tapi tanduk pun tak masuk gol,dengan larian yang ala2 berjoging, malas merebut bola, tak tough dalam perebutan bola,finishing yang lemah dan tak boleh harap macam2 lagi lah...

nampak dengan jelas persamaan kepala bana di situ
sebab itu aku berasa lapang dada bila kenny D menjual david ngog ke bolton jadi kurang la 40 000 seminggu nak bayar gaji si dick head ni. bukan aku tak sokong pemain  muda tapi aku dah bagi 3 musim kepercayaan kat dia dengan harapan dia akan jadi mcm nicolas anelka tapi tak berubah langsung si NGOK ni.

2 comments:

  1. haha..ayat ko memang celaka..tadi aq rase ngog lebih menyinar daripada fakri sebab ngog banyaklah jugak die score fakri satu jek...ish3

    ReplyDelete
  2. ngog tu banyak score sebab orang assist dia.tu pun dalam 10 assist 1 gol belum tentu masuk.kalau ngog dibawak wakil malaysia gandingan yang sesuai dengan fakri

    ReplyDelete