Monday 28 November 2011

dari madrid ke liverpool ke kuala lumpur

di madrid berlaku pertembungan antara real-madrid dan atletico madrid dan getafe - barcelona.
getafe ni diibaratkan macam man city zaman thaksin shinawatra dulu,baru nak naik dan mula berbelanja besar untuk membawa pemain ternama ke kelab mereka. pasal real madrid malas aku nak komen pasal aku jamin real mesti menang .lagi menambah kan kontroversi game madrid derby semalam ialah 2 pemain atletico dibuang padang goalie thibaut courtois dan diego godin.atletico memulakan jaringan melalui adrian kemudian dibalas madrid melalui 2 penalti christiano ronaldo,1 gonzalo higuain dan 1 angel di maria.

 
 masih lagi di madrid,kali ni antara getafe dan barcelona sebelum game bermula lagi sembang pompang barca akan titik getafe yang menghuni tangga ke ke 14 liga,perlawanan berkesudahan getafe menang 1-0 gol jaringan juan valera.yang memalukan ialah ini kemenangan ke 3 getafe dari 13 perlawanan.
juan valera


di liverpool pula 2 pemain man city menjaringkan gol untuk masing2 memungut 1 mata??? vincent kompany menjaringkan gol untuk man city mendahului kurang 2 minit kemudian joleon lescott mem back heel bola ke gawang joe hart untuk man city diikats seri satu sama.mario balotelli menjadi duri dalam daging dengan menerima 2 kad kuning dan dibuang padang menjadi punca kemarahan roberto mancini kerana dia baru saja dimasukkan tetapi dibuang padang.

di KL pulak snbj awalnya digegar dengan sorakan PENONTON bola sepak malaysia yang terpegun dengan jaringan nazmi faiz dan di 2nd half gol ke 2 malaysia datang dari kesilapan pemain bahrain mohd al hayam yang gagal mengeluarkan bola dari gawang gol. tetapi masuk minit ke 80 bahrain mula mengasak dan merapatkan kedudukan melalui saad al amer melalui bycicle kick yang cantik, 4 minit kemudian pertahanan dan barisan tengah malaysia mudah saja ditembusi dan free kick isa al ahmad mengikat kedudukan 2-2 dan 2 minit kemudian isa al ahmad merembat masuk gol ke 3 dan kemenangan berpihak kepada bahrain 3-2 ternyata mentaliti kepala bana masih wujud walaupun fakri tidak bermain.

No comments:

Post a Comment