Thursday 20 October 2011

richard starkey dan zak starkey


nama sebenar ringgo starr ialah richard starkey. dia berkahwin dengan maureen cox pada 1965 dan dikurniakan 3 orang anak, zak,jason dan lee.mereka bercerai pada 1975.hanya zak yang mengikuti jejak langkah richard.seterusnya richerd mengahwini aktres, barbara bach.di kalangan ahli the beatles richard lah yang pertama menjadi datuk selepas kelahiran anak zak.


gambar ini diambil semasa zak mula2 dilahirkan.

wajah terkini ringgo starr. dia juga spt paul mccartney,kedua2 nya vegetarian tetapi richard menjadi vege kerana penyakit dalam perutnya.dan memaksa dia mengawal pemakanannya.
zak hanya mengenali bapanya sebagai richard starkey,bukannya ringgo starr bapanya hanya mengajarnya bermain dram sekali sahaja,kerana richard tidak mahu zak mengikuti jejak langkahnya dan menyatakan yang zak bakal menjadi doktor atau peguam bila dewasa dan zak tidak belajar dram dari bapanya sebalik nya belajar sendiri dan belajar daripada idolanya, keith moon drummer the who. zak sering kali bertindak sebagai sessionist utk band spt the who,oasis,johnny marr,paul weller,the icicle works,the waterboys,ASAP & lightning seeds.

No comments:

Post a Comment