Tuesday 11 October 2011

cardiff dan QPR vs fc vion = cerita dongeng dan nyata


 ANGAN-ANGAN mat jenin  
safee sali terus menjadi angan2 penonton bola sepak malaysia untuk menjadi anak malaysia pertama bermain di liga inggeris (championship) masa trial utk cardiff city tempoh hari. dan golongan tak sedar diri ni ditutup mulut mereka oleh kenyataan yang malaysia dibawah ranking 70 fifa jadi x menepati standard ke liga inggeris.dibalas pulak oleh mereka yang FAM tak buat kerja la, tak nak tolong la, mintak owner cardiff settle kan la. susah aku nak cakap dengan kera mendapat bunga ni. sebelum pg lebih jauh tgok la asal usul kita,kualiti kite, setakat juara AFF suzuki cup & medal emas sukan SEA tak payah la berangan2 nak main di  negara atas angin. dan mereka ni plak dengan gopohnya kata kalau main dengan bluebird boleh naik cepat.malas aku mendengar cakap2 golongan gopoh lagi kabut ni. resmi kejayaan bermula dari bawah, kemudian ke atas ni tak, terus nak ke atas.apa la salahnya main dengan liga australia ke,jepun,korea ni tak. takut nak mencuba dan harap surat tawaran sampai ke rumah memang diorang kenal pun player negara ranking 147 dunia ni.
vs



yang nyata....

 wan zack haikal, fadli shas dan irfan fazail dah pun terpilih utk menjalani tempoh bermain secara pinjaman utk fc vion,kelab liga slovakia hasil pengalaman setahun harimau muda di liga mereka.

 sebelum trio ni dipilih diorg dah ada experience setahun main dengan kat liga slovakia jd dari situ la bermulanya pendedahan dan proses utk mendapat pengalaman bermain di liga S.even liga S pun tapi taraf permainan dia lagi bagus dari liga M

irfan fazail, wan zack haikal,fadli shas
dulu orang malaysia kutuk diorang membazir duit pegi slovakia dan siap gelar RAJA LAWAK BODOH lagi.sekarang kita tgok sape bodoh sape ada akal ?? nak harap sultan bola tu??!! sumbangan die = kosong!! 26 tahun pegang FAM = fail association malaysia  takde sebarang perubahan dan kejayaan  pun. malah kita semakin di tinggal jauh oleh jepun yang satu ketika dulu berguru dari kita.

diharapkan banyak lagi bakat muda yang bagus dapat dihasilkan oleh harimau muda

No comments:

Post a Comment