Thursday 20 October 2011

legasi the beatles

the beatles
 the famous four sehinggakan media sering membandingkan pencapaian anak dan bapa mereka.kali kisah tentang anggota the beatles yang pendiam, george harrison.george telah pun meninggal dunia 10 tahun lalu akibat kanser paru-paru, dan rupa anak lelaki nya, dhani begitu menyerupai wajah  george.
 








perkahwinan pertama george dan pattie boyd gagal dan dia menceraikannya kemudian pattie berkahwin dengan teman rapat george sendiri iaitu eric clapton.dan di majlis itu george telah membuat persembahan.





perkahwinan kedua dengan olivia trinidad arias pula mereka dikurniakan dhani harrison.perkahwinan itu berkekalan sehingga akhir hayat george.george begitu dikenali anutan agama hindunya dengan mempopularkan fahaman krishna dan dia turut meminati muzik tradisional india.


 muka dhani dan george yang sama dan serupa
 dhani berusia 33 tahun adalah anak tunggal george dan dia turut mempunyai band nya sendiri.fistful of mercy.seperti bapanya dhani juga meminati sukan lumba kereta F1 dan sering menemani bapanya menyaksikan perlumbaan itu.nama dhani diperolehi dari not muzik india iaitu not ke 6 dan 7 yang berbunyi dha & ni lalu digabungkan menjadi 'dhani'
dhani bersama george di akhir2 hayatnya.

No comments:

Post a Comment