Monday 10 December 2012

Jus Kedondong @ Restoran Asam Pedas Pak Lang,Kamunting

rabu lepas aku dan famili singgah ke kamunting untuk makan asam pedas pak lang.tokey kedai dia sungguh ramah dia siap tunjuk ajar aku lagi macam mana nak amek asam pedas ikan pari dia tu guna food thong bukan nya senduk macam yang aku biasa ambik lauk kat kedai lain.patut la dikais-kais tak dapat rupanya ikan dia tu melekat sesama sendiri pasai tu pakcik tu letak food thong, dah tu kuah tu dia cakap amek kat dalam kuali sebelah tempat display lauk tu,terima kasih pakcik takda la saya ni terkuit-kuit nak cedok kuah asam pedas tu.kecil muka senduk,kuali besar pakcik tadahkan...

apa hal aku membebel asam pedas ni ?? ok ni sebenarnya aku minum air kedondong campur asam boi tu.rasa dia mantap !! family aku order satu jag untuk 3 kepala, az,ab dan an. memang tak abes siap bungkus lagi air tu.first time aku makan situ tahun lepas masa bulan 5.haritu masa on d way nak balek kl bapak aku singgah la situ kejap nak pekena asam pedas.rasa jus kedondong dia masam+manis maklumlah kalau fresh oren dan jus tembikai tu senang nak dapat kat mana-mana,jus kedondong ni yang rare beb!



No comments:

Post a Comment