Friday 23 September 2011

Inter oh inter !!!!

inter milan ??? INTELLIGENT MOURINHO FC :)

kat chelsea x de sape boleh pecah rekod aku, tgok ancelotti baru 2 purnama dah kena pecat.kat inter lagi la,dah 3 manager berganti sejak aku pergi dalam tempoh x sampai setahun. well,mcm biasa lah ! aku kan SPECIAL ONE
sejak perginya ayahanda mourinho ke real madrid bandar milan kini semakin pudar kuasa bola sepaknya. dahulu masa beliau masih memerintah bandar milan, inter masih boleh meneruskan tradisi juara mereka dengan musim pertama harimaurinho menerajui inter dia menjulang piala supercopa italia dan serie A kali ke 5 berturut.sebelum rekod itu digagalkan oleh air leonardo yg hanya membawa inter naib juara dan menjuarai super copa italia utk musim 2010-2011.berbalik kepada era mourinho, inter milan masih kukuh dan gagah mcm era mancini , dan yang paling hebat mourinho capai ialah menang uefa champions league 2009-2010.dan dalam musim yang sama menang copa italia. dlm hanya 2 musim mourinho cepat menyesuaikan diri.


Entah la, tak tau nak komen ape kali ni.mungkin saya cuba uji bakat jadi pelakon pulak pasal muka saya ni ada iras2 mafia dan tokey casino

setelah cuci kaki dan pergi ke madrid, inter ditadbir oleh mafia sepanyol yg hati keras,rafa benitez yang baru sahaja kehilangan pengaruhnya di anfield. masuknya rafa ke dlm scene bola itali,inter kalah kepada atletico madrid utk eufa super cup.tapi rafa mengubat hati penyokong dengan menang supercopa italia dan kejuaraan kelab dunia fifa yang beliau gagal menang utk liverpool.tapi hanya setengah musim saja pak rafa bermaharaja di milan, beliau dipecat disebabkan prestasi inter yg merudum di serie A.

style dah ada,muka hensem, bila la nak ambik aku jadi model ni. aku ni kan ade iras2 messi.agaknya kena mandi bunga la aku lepas ni.dah le kena pecat.tempat yang sama pulak tu.bala..bala..

Di pertengahan musim datang pula rodimus prime versi manusia, LEONARDO, bukan leonardo da vinci, tapi leonardo araujo bekas manager jiran setempat yang baru digulingkan. entah inter ni belajar sejarah atau tidak.berdasarkan rekod leonardo utk ac milan tiada yang boleh dibanggakan pun selain diingati dengan strategi SILAP BESAR nya semasa bertemu man utd di pusingan kalah mati dengan kekalahan yang memalukan 7-2. mcm aku cakap tadi, dia kan rodimus prime dilantik menjadi ketua tetapi gagal dalam mentadbir dan tidak popular dikalangan penyokong.setelah ditendang dari stadium yang sama,leonardo kembali dengan muka yg control hensemnya dengan dilantik menjadi manager inter utk baki musim 2010-11 di stadium yang sama juga tapi utk team jiran ac milan,inter milan.sempat jugak menabur bakti dengan menjuarai copa italia dan naib juara serie A tapi di peringkat eropah,dia gagal mengekalkan kejuaraan eufa champions league selepas dibelasah schalke 5-2 di suku akhir dan musim itu diakhiri dengan dia dipecat lagi oleh sebuah lagi kelab bandar milan.


aku datang ke milan ni sebab gian piala dan kemenangan, bukan gian kekalahan dan dipecat. pasal korang x perform aku yang kena pecat.
setelah leonardo dihalau dari inter, gian pero gasperini yang digelar gasperson oleh  enrico preziosi,presiden kelab genoa(merujuk kepada nama alex ferguson).  kerana sumbangan besarnya utk genoa dengan membawa mereka kembali ke serie A dan menduduki tempat ke 5. di milan gian pero gagal mengadaptasi formula nya utk genoa keatas inter dengan inter kecundang kepada ac milan pada perlawanan super copa italia dan melalui permulaan musim yang buruk dengan kalah dalam 4perlawanan terawal di semua peringkat utk 5 perlawanan. sudah jatuh ditimpa sarang lebah,inter memilih utk menendang gian pero sebelum dia menjadi lebih ketagih dan  gian utk kalah lagi dan membawa masuk clauido ranieri.

No comments:

Post a Comment