Sunday 4 September 2011

5 tahun kematian steve irwin

steve irwin adalah selebriti dan juga seorg penjinak haiwan . dia terkenal melalui siri tv crocodile hunter yg menaikkan namanya ke seluruh dunia. pada 4 september dunia dikejutkan dengan kematian steve irwin akibat disengat ikan pari, punca nya semasa steve sedang berenang di greet barrier reef, dia sedang merakamkan satu video utk rancangan yg di hoskan oleh anak perempuannya, Bindi.




steve irwin 22 februari 1962 - 4 september 2006



lebih dikenali dengan keberaniannya menjinak buaya
punca kematian steve ialah duri ikan pari itu telah menikam dada kirinya dan dia telah menarik keluar bisa itu dan dia mati sebelum sempat dikejarkan ke hospital. video   kejadian itu telah diserahkan kepada terri,isterinya dan tidak dibenarkan disiarkan kepada media.





steve bersama keluarganya




bindi,terri dan bob
beberapa hari selepas kematian steve ,para peminatnya yg kecewa dan sedia telah membunuh sejumlah 10 ekor ikan pari.dan ini menimbulkan pelbagai reaksi kurang senang dengan tindakan mereka itu. sejak kematian steve, legasi nya diteruskan oleh anak perempuannya bindi yg mengacara rancangan bindi the jungle girl.









memorial peringatan steve irwin yang terdapat di australia zoo
steve juga ada anak lelaki yg bernama robert yg dipanggil bob. tetapi dia masih kecil berbanding bindi yg kini berusia 13 tahun.steve dan terri turut mengusahakan sebuah zoo yg dinamakan australia zoo.

No comments:

Post a Comment