Saturday 10 September 2011

aku no 1

Movie ni ditayangkan tahun 2004.  dan aku mula tgok masa tayangan kat dewan sekolah aku utk budak2 yg dah habes test upsr masa tu, dan aku mula beli cd cerita ni masa hujung tahun 2004 dan sejak tu aku selalu ingat movie ni pasal dialog komedi dia berterusan dan lakon layar die yg bersahaja tapi kelakar.

filem kisah tentang perang antara azwan ali dan aznil haji nawawi yg masing2 mengaku diri mereka lah pengacara yg hebat dan top.tambah panas lagi kedua2 pengacara ni saling melabelkan lawan masing dengan si azwan mengelar aznil GEDIK dan aznil pulak mengelar azwan RAKSAKSA. azwan sentiasa dibantu TON (rosnah mat aris) sbg make up artist nya dan kadang2 disertai zed zaidi sbg kamera man. aznil pula di bantu moon (munir phyne ballerz). aznil mengacara rancangan B pop dan azwan pula CHIT CHAT azwan. perang dua pengacara hebat ini menyebabkan pemilik stesen TV tempat mereka bernaung PN. JU ( mummy khaty) yg digelar oleh azwan 'english berterabur' sentiasa berang dan naik angin dengan sikap azwan dan aznil.

di tengah2 kemasyuran 2 pengacara itu timbul pula iri hati dan dengki bard ( jaafar onn) pengacara yang mula mengalami zaman kejatuhan dan dia mula menambahkan panas dengan melaga laga kan mereka. aznil pula menjalinkan hubungan mesra dengan anak pn JU iaitu jesnita (jeslina hashim). dan keadaan semakin tegang apabila azwan dan aznil tercalon utk anugerah pengacara paling popular. dan sejak itu mereka berdua mula bermain taktik kotor utk menang. rahsia aznil pula diketahui oleh azwan setelah diberitahu oleh moon yang sering menemanu nya ke rumah anak2 yatim kerana aznil asalnya seorang anak yatim dan dia merahsiakan nya dari media dan peminatnya. rahsia azwan juga terbongkar setelah Tom memberitahu kepada aznil yg azwan ada seorg adik lelaki yg lumpuh separuh badan,IZAL dan terpaksa berkerusi roda. mereka berdua telah berjanji utk menyembunyika rahsia masing2 dan berpura2 telah berbaik di hadapan media.  Dan pada majlis gilang gemilang itu azwan dan aznil 'di kenakan ' oleh pereka fesyen 'panjang'  dengan menaja mereka berdua dengan pakaian yang sama. dan keputusan pengacara paling popular itu dimenangi oleh

No comments:

Post a Comment