Sunday 11 September 2011

10 tahun insiden 11 september #2


`ini satu lagi insiden yg terjadi pada 9.11.2001, WTC dirempuh kapal terbang. bangunan ibu pejabat jabatan pertahanan US, THE PENTAGON pula khabarnya dirempuh oleh sebuah lagi kapal terbang yg dirampas.



tetapi insiden di pentagon tidak lah begitu serius seperti yg terjadi di WTC. bangunan yg terletak di arlington county,virginia. ini telah dirempuh sehingga terbentu satu rempuhan berbentuk bulat di dindingnya. dlm pesawat itu terdapat 64 penumpang dengan 125 orang yg berada di dlm pentagon itu terkorban.angka itu jauh lebih kecil berbanding di WTC yg mengorbankan 2000++ mangsa.

gambar menunjukkan pentagon dirempuh kapal terbang

bukti hanyalah ilustrasi grafik dan bukannya gambar dan rakaman video kejadian
bukti hanyalah ilustrasi grafik dan bukannya gambar dan rakaman video kejadian

yang menjadi misteri tentang pentagon dirempuh ialah video bukti rempuhan itu tidak didedahkan dan bukti sering ditayangkan hanyalah grafik yg menunjukkan dinding bangunan itu dilanggar. kesan rempuhan itu turut dipersoalkan kerana bentuknya seakan-akan dirempuh peluru berpandu.ukuran kesan rempuhan itu pula hanya 20 meter berbanding ukuran sebenar 40 meter. dan agak mustahil utk pesawat merempuh bangunan itu kerana pentagon sebagai ibu pejabat pertahanan amerika semestinya dikawal rapi dan pastinya cctv dapat merakam insiden rempuhan itu.

kesan 'rempuhan' pesawat american airline 77

No comments:

Post a Comment