Friday 7 June 2013

Kali Pertama Pergi Rantau Panjang

Jumaat minggu lepas aku pergi rantau panjang,antara benda unik yang aku jumpa ialah jersi away dan third kit liverpool 2007/08.Sudah lama aku carik jersi tu tapi aku tak beli sebab kain dia dah lusuh.pelik betul aku macam mana tauke kedai jaga jersi sebab macam tak terurus langsung jersi yang dia letak dalam kedai tu

Aku jugak sempat tengok orang naik sampan menyeberang sungai golok tu.teringat aku macam mana hisham rais tahun 74 dulu menaiki sampan tambang di situ untuk menyeberang ke golok di seberang.rasanya dengan berenang pun dah cukup untuk sampai ke seberang nun tapi melihat air sungai golok yang tercemar tu aku rasa lebih berbaloi bayar tambang sampan walaupun jarak dari rantau panjang ke seberang sungai golok tu hanyalah beberapa meter saja dalamnya.

Aku rasa tak berbaloi pergi ke rantau panjang ni,jersi dia pun 2x5 je dengan padang besar punya.masa on the way pergi ke kereta tu aku jumpa 1 kedai lot dalam pamer kan jersi baru liverpool aku pun apa lagi terus pergi kedai tu dan tanya harga.tokey kedai kata harga 32 ringgit,tapi dia offer 30 je.aku pun beli je la pasal kedai lain tak jual liverpool home 2013/14 ni.

Aku sedikit pun tak tertarik dengan manisan dan bahan-bahan dapur yang dijual di rantau panjang ni.tapi aku perasaan yang coklat DAIM ada jual di sini selain langkawi


Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

No comments:

Post a Comment