Sunday 8 May 2011

nasi beriani DHOB ??

ini satu perkara yg agak janggal bagi aku sebab ni first time aku jumpa nasi beriani dhob,tp ada yg cakap halal dhob ni sebab walaupun dhob ni dlm spesies halal tp dia hanya menetap di darat & makan tumbuhan &pasir saje,tp yg cakap haram pulak sebab dhob ni reptilia & 2 alam lagi menghairankan.+_+" ??

khasiat dhob ni antaranya menguatkan tenaga batin & ekor dhob ni berharga sebab jd bahan utk dibuat ubat.
di sini aku sertakan gambar2 proses memburu dhob & memasak nasi beriani dhob,aku cabar andrew zimmern are you willing to eat this food???
pemburu: en.dhob anda telah dikepung!
en.dhob: apa semua ini ? aku tak  bersalah.

 pemburu : jangan lari en dhob!!
en.dhob: ni kawasan aku,aku x kan menyerah diri mcm tu saje

pemburu :  aku tak kan lepaskan kau mcm tu saje en.dhob!!
en.dhob:catch me if u can!!


en dhob: ape la nasib aku lepas ni??
en dhab: nak buat mcm mane?sabo je lah.

en dhob: tau la muka aku ni hodoh tahap kaki,tp jgn la korang sampai sumbat muka aku ni kat selipar ni.

pemburu: en.dhob,bersedia lah menuju ke alam yg lg satu iaitu alam perut.

selepas disembelih dhob ni akan dilapah kulit nya.

setelah dilapah mcm ni la rupa dhob tanpa kulit
korang jgn tertipu walaupun perut dhob ni besar tp x de isi pun hanya organ dalaman die je.

ekor dhob ni sekali tgok ade rupa mcm ekor anak buaya la

inilah dia sup dhob

bahan2 dah disediakan jd tunggu ape lg masak la nasi beriani dhob tu

inilah dia nasi beriani dhob resipi arab turun temurun.

1 comment: