Monday 22 August 2011

john coleman pengurus ke 3 paling lama di england

 rekod pengurus paling lama di Liga inggeris setakat ini dipegang oleh alex ferguson, 24 tahun dan diikuti arsene wenger, 14 tahun dan cuba teka siapa yg ketiga ?? david moyes everton,9 tahun?? mungkin ya sebab mengikut rekod EPL dan mungkin tidak,kalau merujuk kepada rekod FA england.



john coleman
jika berpandukan rekod utk pengurus yg terpanjang di liga profesional inggeris (meliputi epl,championship,league 1 & league 2) john coleman adalah pengurus ke 3 paling lama di england selepas SAF & arsene. sebab?? dia dah menjadi pengurus ACCRINGTON STANLEY FC selama 12 tahun. pengurus yg berasal dari liverpool ini mula dilantik sejak 10 ogos 1999 ketika accrington stanley  bermain di northern premier league, division one north (liga semi pro) iaitu peringkat ke 8 dlm sistem bola sepak di england.



accrinton stanley fc
 dia membawa mereka menjuarai division one north pada musim 1999-2000, dan bermain di peringkat seterusnya iaitu northern premier league premier divison dan menjuarai liga itu utk musim 2002-2003. 2005-06 pula mereka memenangi conference national dan layak ke league two(peringkat ke4 liga profesional) dengan pencapaian itu accrington berjaya kembali ke liga profesional setelah 46 tahun tersingkir. dan sehingga kini mereka masih kekal di league two.




padang accrington stanley, crown ground

No comments:

Post a Comment