Tuesday 23 August 2011

john arne riise - bjorn helge riise

setelah 3 bulan aku berhenti dari post entry pasal abang dan adik,hari ni aku mendapat ilham utk menyambung semula episod abang dan adik ni.

dimulakan dengan adik beradik riise, 



john arne riise



john & bjorn
legenda liverpool ini terlebih dahulu di kenali di england semasa bermain utk liverpool dengan kehebatan kaki kiri nya dan juga peranan penting yg dimainkannya membantu liverpool memenangi 7 trofi sepanjang 8 tahun di anfield. ketika di peringkat kumpulan E europa league 2009-2010 semasa mewakili as roma dia menentang pasukan  fulham turut diwakili adiknya, bjorn helge riise. pada musim epl 2011-2012 fulham telah membelinya dan dia akhirnya bersatu dengan adiknya di craven cottage.




bjorn helge riise
 Bjorn pula dikenali setelah berpindah ke fulham, itu pun kerana dia mempunyai nama RIISE  yg mengingatkan kembali kepada abgnya. tetapi dia gagal mengulangi pencapaian cemerlang abgnya. dia hanya bertahan semusim di fulham dengan membantu mereka layak ke final europa league 2010.cemerlang di bawah kendalian roy hodgson, tetapi setelah mark hughes mengambil alih prestasinya mula menurun dan separuh musim lalu dipinjamkan ke sheffield united dan gagal membantu mereka utk kekal di liga kejuaraan. dan musim 2011-12 kembali semula ke craven cottage.dan dengan kedatangan abgnya mungkin boleh memberi inspirasi.

No comments:

Post a Comment