Friday 16 August 2013

Arsenal Dan Tin Kosong Berpisah Tiada.....



pepatah melayu : tin kosong , seseorang yang tahu bercakap besar tapi tiada hasil.

Ini sama seperti situasi kelab london ini, di kala jirannya 'lily putih' berbelanja sehingga 60 juta untuk maju ke hadapan. kelab ini masih sibuk bersembang mambang di sana sini, awal musim perpindahan gonzalo higuain seakan sah milik mereka tetapi di minit-minit akhir... higuain berhijrah ke kota Naples.

Kemudiannya, drama ini bersambung dengan tawaran 41 juta pound untuk mendapatkan si arnab dari uruguay tetapi gagal lagi kerana
1) tawaran untuk mengeluarkan arnab uruguay dari kontraknya ialah 40 juta tetapi arsene wenger hanya sanggup membayar lebih sebanyak 1 pound dan ini mendatangkan kemarahan peniaga yang berurus niaga dengannya

2) si arnab mahu menerima ' lobak merah ' yang lebih mahal dan besar nilai nya dan permintaanya itu diterima

berbalik kepada kisah arsene wenger dan krewnya, dalam pada dia rancak ber tin kosong, tanpa disedari di markasnya sudah 17 orang pelaut pergi, ada yang berhijrah kerana tidak dihargai, ingin pergi mencuba nasib di tempat lain dan mencari pengalaman berharga sebelum kembali menabur bakti.
 

THE GUNNERS' GREAT SUMMER EXODUS ...

PLAYERS OUT: Andrey Arshavin (released), Denilson (Sao Paulo, free), Sebastien Squillaci (released), Martin Angha (Nuremberg, undisclosed), Craig Eastmond (Colchester, free), Conor Henderson (released), Jernade Meade (Swansea, free), Sanchez Watt (Colchester, free), Johan Djourou (Hamburg, loan), Vito Mannone (Sunderland £2m), Andre Santos (Flamengo, free), Francis Coquelin (Freiburg, loan), Joel Campbell (Olympiacos, loan), Chuks Aneke (Crewe, loan), Marouane Chamakh (Crystal Palace, free), Ignasi Miquel (Leicester, season-long loan), Gervinho (Roma, £8m).
PLAYER IN: Yaya Sanogo (Auxerre, free).

paling menyedihkan, dari 17 orang yang melangkah pergi. hanya 1 orang saja yang melangkah masuk itu pun masuk tidak berbayar dalam erti kata mudah : PERCUMA. memang dia mampu melahirkan pelapis tetapi agak memalukan kerana pelapis nya itu tidak boleh diharap, baru-baru ini dari 3 pertempuran telah melepaskan 16 gol dan hanya mampu membalas 5 gol. sungguh memalukan untuk sebuah pasukan yang dikatakan bintang masa hadapan apatah lagi pasukan yang ditentang mereka itu pasukan divisyen bawahan.



YaYa Sanogo - jangan harap dia ni jadi yaya toure,belum main dah cedera kah kah kah



R.I.P
ARSENAL'S CURRENT FIRST TEAM SQUAD

Goalkeepers: Szczesny, Fabianski.
Defenders: Mertesacker, Koscielny, Jenkinson, Gibbs, Vermaelen (inj), Monreal (inj), Sagna (inj).
Midfielders: Rosicky, Oxlade-Chamberlain, Wilshere, Ramsey (precaution), Cazorla (travelled from Ecuador), Arteta (inj), Diaby (inj), Frimpong*, Miyaichi (inj).
Forwards: Podolski, Giroud, Walcott, Sanogo (inj), Park*, Bendtner*.
*have had minimal first-team involvement over the past season

No comments:

Post a Comment