Thursday 28 April 2011

the REV dlm kenangan

the rev
james 'jimmy' owen sullivan
9.2.1981-28.12.2009
 aku mula mengenali the rev selepas aku dengar lagu a little peace of heaven-avenged sevenfold.sejak dgar lagu tu aku mula minat kat group ni tu pun sebab jeritan yg dahsyat dari back up vokal the rev,yg jugak drummer A7X(avenged sevenfold) aku kagum dgn the rev sebab walaupun bermain di posisi drum di masih boleh menyanyi dgn suara yg lantang sesuatu yg jrg dilakukan oleh drummer lain.sebab yg jd backup vocal biasanya gitaris,bassist atau keyboardist. 

tp pada hujung januari 2010 mase aku surf internet aku tbaca yg the rev dah meninggal pada 28.12.2009 iaitu pada hari jd aku ke17 dahtu plak aku hanya tau pasal kematian dia 2 bulan lepas tu.aku pun terkejut la utk sementara waktu,the rev mati sebab pengambilan dadah yg berlebihan & penggunaan alkohol dia dikebumikan pd januari 5 januari 2010 bila tgok bila tgok video klip seize the day, aku mula rase sebak lebih2 lg bile tgok scene keranda diturunkan ke liang lahad & ahli2 a7x jugak ade sekali kat pengkebumian tu,walaupun yg mati dlm video tu awek m shadow.kalau boleh aku nak diorg ubah skit lirik lagu seize the day tu sbg tribute kpd the rev .sejak the rev dah x de aku semakin kurang ambik tau pasal A7X skrg ni mike portnoy yg ambik alih tempat dia dan mike portnoy jugak jd backup vokal utk M shadow dlm lagu nightmare.tp aku masih rase yg the rev x de pengganti yg tepat.

No comments:

Post a Comment