Wednesday 2 November 2016

Bintang Bolasepak Yang Menerima Gaji Tak Sepadan Dengan Prestasi

Siapa dia Grazziano Pelle ? Dia hanya bermain di kejohanan besar Euro 2016 mewakili Itali. Adakah dia penyerang prolifik di England setanding Aguero,Costa ?? tidak. Tetapi mengapa Shandong Luneng sanggup membayar mahal untuknya ?

Mengapa Steven Gerrard dibayar mahal sedangkan dia tidak memberi impak di Major League Soccer ? Sebastian Giovinco & Bradley Wright Philip lebih menonjol. Mengapa pula Monaco mengambil risiko membayar Radamel Falcao ? dia gagal mengembalikan prestasi terbaiknya selepas pulih dari kecederaan ACL. Pinjaman ke Man Utd, Chelsea tak lebih dari berlatih dan main bola hanya untuk cukupkan waktu kerja seharian.

Rooney pula tanpa berfikir panjang menandatangani kontrak baru di era Moyes. Tanpa dia sedari tindakannya itu membawa padah kepada kariernya hari ini dimana selepas itu Man Utd bertukar pengurus 3 kali dan tiada kelab berani membeli Rooney kerana gajinya yang tidak masuk akal, sama seperti prestasinya sejak 3 tahun lalu.

Yaya Toure ? Man City seakan-akan mencari nahas apabila membawa masuk Pep Guardiola. Jurulatih yang sama menjual Yaya ke City 6 tahun lalu. Sejak itu Yaya mengukuhkan pengaruhnya sebagai jeneral di tengah padang untuk city. Tetapi kehadiran Pep menyebabkan Yaya memanaskan bangku simpanan.








No comments:

Post a Comment