Tuesday 10 April 2012

agi idup agi ngelaban - angkat balit - ngap ajak


sejak 2-3 hari ni tersebar berita tentang 2 beradik penyokong bolasepak sarawak yang ditahan kerana memukul fuck r u aka FRU di stadium negeri,kuching sarawak.insiden ini berlaku semasa perlawanan sarawak menentang kelantan.

setelah di selidik ada sumber yang mengatakan si adik ditahan oleh pihak FRU dan si abang yang berang kerana adiknya ditahan dan dipukul bertindak memukul salah seorang FRU dan menyebabkan kecederaan. pada aku kalau aku mengalami situasi yang sama aku tak akan teragak-agak menghentam atau membelasah anggota rela atau FRU yang mengawal di padang.
                                      
tapi di sumber yang berasa dirinya betul iaitu media cetak yang mengatakan anggota FRU dipukul oleh penyokong sarawak sehingga cedera parah.punca insiden itu ialah anggota fru cuba meleraikan pergaduhan antara penyokong ngap sayot dan red warrior.

tapi bila aku tengok video yang dirakam di dalam stadium menunjukkan takde penyokong kelantan berhampiran dan yang kelihatan hanyalah kelibat 2 beradik itu dan anggota polis dan FRU.manusia tak kan menyerang kalau tak berasa dirinya terancam dan tanpa sebarang kenyataan dari dua beradik itu mereka ditahan pihak polis.

No comments:

Post a Comment