Monday 5 March 2012

AVB 2011-2012

 pagi tadi chelsea mengesahkan andres Villas boas telah dipecat. kehadiran AVB ke stamford bridge mengundang pelbagai persepsi bolehkan seorang manager budak mentah boleh uruskan sebuah kelab yang pemainnya berusia hampir seusia dengannya dan  mungkinkah dia bakal jadi mourinho baru ?

tapi ternyata semua itu meleset dengan AVB masih gagal memperkukuhkan chelsea dan fernando torres masih lagi tidak tahu apa itu tiang ragbi dan apa itu tiang gol.antara kesilapan AVB

1.dia tak bawak 6-7 orang pemain dia  dari porto dahulu.kalau dah ada pemain yang faham arahan dan taktikal dia senang la nak suruh pemain chelsea yang lain buat itu ini

2. takde pengalaman di epl. ini masalah utama AVB dulu dia hanya staff kejurulatihan mourinho.masalahnya dia ni takde pengalaman sebagai pengurus dan dia takde krew yang berpengalaman dalam bolasepak inggeris.

3.pemain chelsea sendiri. ini masalah utama frank lampard memandang AVB bukan sebagai boss tapi sebagai team mate macam mane lampard nak respek dah la umur beza setahun aje dahtu nak mengarah macam la AVB tu pernah jadi pemain pro.

4.AVB tak format balek team chelsea sedia ada ni.kalau aku jadi manager pemain yang berusia 29 tahun ++ macam lampard,malouda,terry,kalou,drogba,essien dan lain2 akan aku jual atau release saje buat nak simpan pemain2 yang tak ikut arahan manager.  pasal pemain yang berusia ni diorang besar kepala dan degil.cuba bawak player-player muda baru ada perubahan dari segi permainan. ni nak harap pemain tua memang tak jadi apa lah.

aku bersuara sebab aku lah antara orang terawal yang kenal AVB

http://htmlrulezdood1001.blogspot.com/2011/04/andres-villa-boas.html

No comments:

Post a Comment