Wednesday 3 June 2015

Adidas Menghentikan Pengeluaran But Predator


Adidas dan Predator memang tak dapat dipisahkan. Siapa sangka model yang telah wujud selama 20 tahun di pasaran ini sudah dihentikan pengeluarannya, Adidas ini satu nostalgia buat kami yang meminati bolasepak di era 90 an hingga 2010 an, dahulu bila sebut sahaja jenama Adidas pasti terbayangkan model klasik adipure yang berwarna hitam diselangi corak 3 garis ikonik Adidas.






Bila munculnya Predator, ianya seakan satu trend baru dalam bolasepak dimana but bola kini tidak lagi menggunakan warna klasik, dengan penambahan warna merah pada " tongue " but menjadikan ianya trend dan tarikan pada masa itu. Tambahan pula model Predator ini dipakai oleh pemain-pemain terhebat era itu seperti Zinedine Zidane dan David Beckham ( sekadar menyebut beberapa nama ). 



Masuk ke era milennium pula Adidas mula mempelbagaikan variasi rekaannnya hingga terhasillah predator dalam edisi berwarna putih yang dipakai David Beckham dan Alessandro Del Piero. Menuju ke pertengahan 2000 an, warna kelabu pula menyusul dan sejak itu bermula lah era but bolasepak yang dulunya berwarna tradisi Predator, merah-putih-hitam ke dalam pelbagai jenis warna seperti biru,emas, kuning, hijau, oren dan pink seperti hari ini.




Antara faktor lain model Predator tidak ikonik dan berpengaruh seperti dulu pastinya sejak kemunculan model-model lain Tunit yang kemudiannya digantikan dengan F50,Nitrocharge,Adipure dan Adipower.

goodbye, Predator...Terima Kasih kerana menjadi sebahagian dari kami sejak 21 tahun yang lalu.



No comments:

Post a Comment