Monday 18 March 2013

Gorgios Katidis Di Gantung Dari Mewakili Greece

midfielder AEK athens itu digantung seumur hidup dari mewakili negara Greece.katidis berusia 20 tahun sebelum ini pernah mewakili pasukan kebangsaan greece di peringkat b-17,19 dan 21 tetapi tidak pernah mewakili di peringkat senior.

katidis menulis di twitternya saya bukan bersifat perkauman,saya jijik pada fasisme .Saya tidak akan melakukannya jika saya tahu bahawa ia bermakna sesuatu. Saya tahu akibatnya dan tidak akan melakukannya

sejurus menjaringkan gol kemenangan aek athens semasa bertemu veria,dia hanya memberi tabik Nazi itu kepada rakan sepasukannya michalis pavlis yang sedang dalam proses pulih dari kecederaan di bangku simpanan.sebab katidis digantung ialah kerana 
cara dia memberi tabik nazi  'itu satu penghinaan yang mendalam kepada semua mangsa kekejaman Nazi "

No comments:

Post a Comment