Sunday 24 July 2011

nicky byrne

harry kewell

nicky byrne
semasa di akademi remaja leeds united fc , harry kewell & nicky byrne (westlife) adalah rakan sepasukan dn merekalah ahli skuad remaja leeds united yg memenangi piala FA remaja 1997 dgn nicky bermain di posisi goalkeeper. tetapi karier bolasepak nicky tidak secerah harry dan selepas dua tahun bermain utk leeds united tetapi menghabiskan masanya di bangku simpanan. selepas kontraknya tamat dia bermain utk kelab di liga bawahan dan dia mencuba nasib menyertai ujibakat pencarian boyband dari ireland dan dia berjaya dia direkrut oleh louis walsh, pengurus boyzone. dan dia diperkenalkan kepada ahli westlife yg lain.harry pula meraih perhatian sbg bakat baru yg menyerah di epl.

harry kewell di awal kemunculannya
walaupun sudah lama menggantung but,nicky juga masih aktif bermain bola   dgn menyertai perlawanan amal.pada 2009 dia diturunkn sbg pemain simpanan pilihan liverpool XI menentang all star dgn tujuan utk mengutip dana dan hasil kutipan perlawanan itu disalurkan ke yayasan marina dalglish.




pada 2010, nicky & shane filan (westlife) telah menyertai perlawanan amal antara pasukan pilihan dunia(yg disertai oleh selebriti ) menentang england ( yg dianggotai oleh superstar & selebriti inggeris). perlawanan itu bertujuan mengutip dana utk UNICEF.





No comments:

Post a Comment