Friday 8 July 2011

dari tranmere rovers ke bayern munich

dale jennings
 mungkin mat jenin hanya berangan dan tidak berusaha utk mencapai impiannya tetapi dale JENNINGS   pula bertuah kerana tidak pernah membuktikan bakatnya di liga teratas tetapi berjaya menarik perhatian scouting talent bayern munich.mungkin dale jennings ni dari keturunan mat jenin dan setelah nenek moyangnya berhijrah ke england mereka menukar nama keluarga dari jenin kepada jennings utk mencantikkan lagi sebutan.
beraksi di league one bersama tranmere rovers
ini seperti satu mimpi. dale jennings ialah seorg remaja berusia 19 tahun yg sebelumnya di keluarkan dari akademi liverpool pada usia 15 tahun dan seterusnya mencuba nasib dgn everton dan juga di reject sebelum dia diterima masuk ke tranmere rovers fc iaitu kelab ke 3 dari wilayah merseyside selepas liverpool dan everton  yg bermain di peringkat profesional bolasepak inggeris iaitu di league one. semusim bersama tranmere dia membuat 32 penampilan dan 6 gol dijaringkan.dan musim itu juga (2010-2011) dia dianugerahkan pemain muda terbaik tranmere rovers utk musim itu yg diundi oleh penyokong tranmere sendiri.

dan tiada siapa menyangka sorg budak mentah yg tidak diberikan hype & perhatian boleh menarik perhatian pencari bakat bayern munich yg asalnya cuba utk merekrut leighton baines tetapi tidak berjaya. dale jennings akan ke bayern dgn harga 1.7 juta pound.

No comments:

Post a Comment