Friday 27 June 2014

Suarez Dikenakan Hukuman Gantung 13 Perlawanan



Hancur sudah harapan aku untuk menyaksikan Luis Suarez mensodomi gawang gol pasukan Colombia nanti kerana dia dihantar pulang sebaik saja hukuman kerana mengigit Giorgio Chiellini dijatuhkan ke atasnya.

  • Dia diharamkan dari memasuki stadium 
  • Diharamkan dari menghadiri perlawanan pasukan kebangsaan Uruguay
  • Tidak dibenarkan berlatih bersama Liverpool dan Uruguay semasa hukuman dijalankan
  • Terlepas 13 perlawanan bermula dari pusingan kalah mati bertemu Colombia, perlawanan peringkat kumpulan liga juara-juara Eropah dan perlawanan liga perdana Inggeris 
  • Didenda 64 ribu pound sterling
Pelik dan diragui hukuman ini kerana, semasa dia dijatuhi hukuman kerana mengigit Ivanovic dia hanya dikenakan hukuman perlawanan di England sahaja, bermakna dia tidak boleh bermain untuk Liverpool tetapi masih boleh mewakili negaranya. Dalam kes ini pula dia mengigit Chiellini semasa dia dalam duty bersama pasukan negara, jadi hukuman ini sepatutnya diperuntukkan untuk menghalang dia dari mewakili pasukan negaranya. Bukan melibatkan perlawanan dia bersama pasukan Liverpool kerana ini tidak melibatkan Liverpool. 

Sungguh terkilan kerana Suarez baru sahaja meng-suarez kan ( Suarez : memperolehi kemenangan dengan apa cara sekalipun seperti menahan bola menggunakan tangan, mengigit pemain lawan ) Itali seperti mana dia meng-suarez kan Ghana di Afrika Selatan 4 tahun lalu. Sayangnya, dia gagal membawa pasukan nya mara lebih jauh seperti 4 tahun lalu kerana kesilapan yang disengajakan ini.

No comments:

Post a Comment