Wednesday 31 July 2013

Majlis Slough Borough Berbelanja Sebanyak 24 Ribu Pound Untuk Kesan Rumah Haram

Berkshire Town, England. Sebanyak 6 350 buah rumah haram dibina dan disewakan tanpa perlu membayar cukai.ini menyebabkan majlis perbandaran slough borough membelanjakan 24 ribu pound untuk memasang kamera pengesan haba yang di pasang pada pesawat yang akan berlegar-legar di ruang udara bandar itu. jika didapati bersalah,pemilik rumah yang membina bangsal di belakang rumah mereka secara haram dan kemudian disewa akan didenda 200 pound dan dirobohkan bangsal itu.

bila baca berita ni,aku teringat masa aku belajar dulu rumah sewa aku juga dibina secara haram di atas tanah persendirian dan sekarang baru aku ingat sepanjang 4 semester aku duduk di rumah sewa itu aku hanya membayar sewa dan bil tanpa membayar cukai pintu.

No comments:

Post a Comment